Dela nyhet
Föreningsinsatsen
16 nov 2020 0 kommentarer
Få tillbaka genom att ge tillbaka – 1 månads engagemang kan rädda både andra och er!
VAD?
Stötta de som tidigare stöttat er, eller tvärt om. Samla krafterna inom din förening och välj ut en lokal aktör som ni vill stötta. Det skulle kunna vara en restaurang som fått minskat antal besökare, ett företag som sålt mindre eller ett hotell som haft färre bokningar. Action Helsingborg vill bidra till engagemang mellan föreningslivet och näringslivet – här är konceptet, och vi gör det tillsammans!
VARFÖR?
Genom föreningsinsatsen skapar vi stärkta relationer och band mellan föreningar och lokala aktörer. Det går att hitta sätt att bära varandra! Via detta koncept får föreningen en egen marknadsplats på Action.helsinborg.se och på sociala medier. Ni får möjlighet att både synas och inspirera flera till att göra mera!
HUR?
1. Anmäl ditt intresse att delta i utmaningen genom att kontakta Julius på HISO:
Mail: Julius.bergkvist@hiso.se
Tel: 0707-17 26 81
2. Kontakta den lokala aktör som föreningen vill stötta – välj vilket upplägg som passar bäst att samarbeta i.
3. Ni får ta del av digitalt tryckmaterial som ni kan skylta med i hallar och på sociala medier. Låt oss få fler att hoppa på tåget!
4. Föreningen marknadsför den utvalda aktören på passande tillställningar, till föreningsmedlemmar, via sociala medier och på alla sätt som går. Föreningen uppmanar till att kunden uppger koden ”Föreningsinsatsen” vid sitt köp. På så sätt kan den lokala aktören spåra hur mycket engagemang som kommer från föreningen!
5. Givetvis lyfts denna goda insats fram som ett framgångsrikt exempel när utmaningen nått sitt mål. Både ni som förening och den lokala aktören får tillsammans visa upp sitt engagemang!
KONCEPTET:
Exempel på upplägg: lokal aktör = Restaurangen Fredriks Falafel
Varje köp registreras med koden ”Föreningsinsatsen” och bidrar till föreningens prisstege!
- 100 köpta luncher (ca 3 st / dag) = 20% av intäkterna går till föreningen
- 150 köpta luncher (ca. 5 st/ dag) = 30% av intäkterna går till föreningen
- 200 köpta luncher (ca. 7 st / dag) = 40% av intäkterna går till föreningen
- 300 köpta luncher (ca 10 st / dag) = 50% av intäkterna går till föreningen
(Föreningen & den lokala aktören kommer tillsammans överens om passande prisstege.)
OBS! Håll avstånd. Vi uppmuntrar till överenskommelser med utvald aktör som möjliggör mer corona-säkra alternativ. tex. take away, förbeställning på distans etc.
NÄR?
Föreningsinsatsen kommer att pågå så länge stadens lokala proffs behöver er och så länge ni behöver dem. Anmäl erat intresse nu och bidra till fler föreningar hoppar på utmaningen!
Kommentarer